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What was the OEM transmission for a 70 2.2s 911S
Hello what was the original transmission which came with a 911s (2.2) from 1970.
A 915 or a 901 Thanks for the help. BR Bob Last edited by HKZ Bob; 03-16-2011 at 02:15 PM.. |
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Navin Johnson
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a type 911
Stock would have been 911/01 911/84 for Nurburgring 911/81 for hillclimbs etc.
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Don't feed the trolls. Don't quote the trolls ![]() http://www.southshoreperformanceny.com '69 911 GT-5 '75 914 GT-3 and others Last edited by TimT; 03-16-2011 at 01:46 PM.. |
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I guess you are geeting me wrong.
I am talking about transmission Typ 901 or 915 not developeing codes as attached. 901 - Porsche-Sportwagen, verkauft als »911« (T 8) 901/00 - Fünfgang-Getriebe für 911 901/01 - 130-PS-Motor 901/02 - 160-PS-Motor 901/03 - 110-PS-Motor 901/05 - 130-PS-Motor mit Weber-Vergaser 901/06 - 130-PS-Motor mit Weber-Vergaser und verbessertem Ventileinstell-Mechanismus 901/07 - 901/06 vorbereitet für Sportomatic 901/8 - 160-PS-Motor vorbereitet für Sportomatic 901/9 - Einspritzmotor für 911 E 901/10 - Einspritzmotor für 911 S 901/13 - 110-PS-Motor vorbereitet für Sportomatic 901/14 - 901/06 (130 PS) für Amerika 901/17 - 901/14 vorbereitet für Sportomatic 901/20 - 210-PS-Motor für Typ 906 901/21 - 901 /20 als Einspritzer für Typ 906 und Typ 910/6 901/55 - 210-PS-Motor für 911 R 901/30 - 150-PS-Motor für 911-L-Rallye 902 - Viergang-Getriebe für 911/912 902/01 - Viergang-Getriebe für 912 902 02 - Fünfgang-Getriebe für 911 902/1 - Fünfgang-Getriebe für 911/912 903 - Automatik-Kupplung für Sportwagen 904 - GT-Mittelmotor-Coupe mit 592-Motor 904/6 - 6 Zylinder 904/8 - 8 Zylinder 905 - Viergang-Sportomatic-Getriebe 905/01 - Viergang-Sportomatic-Getriebe (neu) 905/13 - Viergang-Sportomatic-Getriebe (neu /20 /21) 906 - Wettbewerbswagen, entwickelt aus dem Typ 904 906/8 - 8 Zylinder 906/E - Einspritzmotor 907 - Renncoupe mit Rechtslenkung entwickelt aus dem Typ 910, mit 901- und 771-Motor 907/L - Langheck 908 - Spyder, entwickelt aus dem Typ 907 und 8 Zyl.-Motor 908/01 - Coupe mit Langheck 908/02 - offener Spyder 908/03 - Spyder mit geänderter Sitzposition, entwickelt aus dem Typ 909 908/K - Kurzheck-Coupe 908/L - Langheck-Coupe 909 - Bergrennwagen mit 2 Liter 910 - Rennsport-Coupe, entwickelt aus dem Typ 906 910/6 - mit 901 /2.0-Motor 910/8 - mit 2,2 Liter 8 Zylinder 910/8B - Leichtversion des 910/8 (Bergwagen) 911 - Externe Bezeichnung des Typ 901 (Rechte für dreistellige Typen mit Null in der Mitte hat Peugeot) 911/00 - Viergang-Getriebe für 911 T 911/01 - 2,2 Liter für 911 E 911/02 - 180-PS-Motor für 911 S 911/03 - 130-PS-Motor für 911 T 911/04 - 2,2 Liter für 911 E vorbereitet für Sportomatic 911/06 - 130-PS-Motor für 911 T vorbereitet für Sportomatic 911/07 - 2,2 Liter für 911 T - USA 911/08 - 2,2 Liter für 911 T - USA vorbereitet für Sportomatic 911/20 - Rennmotor mit 2247 ccm für 911 S 911/21 - Rennmotor mit 2381 ccm für 911 S 911/22 - Rennmotor mit 2247 ccm für 911 S in Vergaserausführung 911/41 - 2,7 Liter für 911 911/42 - 2,7 Liter für 911 S 911/43 - 2,7 Liter für 911 - USA 911/44 - 2,7 Liter für 911 - Kalifornien 911/46 - 2,7 Liter für 911 vorbereitet für Sportomatic 911/47 - 2,7 Liter für 911 S vorbereitet für Sportomatic 911/48 - 2,7 Liter für 911 - USA vorbereitet für Sportomatic 911/49 - 2,7 Liter für 911 - Kalifornien vorbereitet für Sportomatic 911/51 - 2,4 Liter für 911 - USA 911/52 - 2,4 Liter für 911 E 911/53 - 2,4 Liter für 911 S 911/57 - 2,4 Liter für 911 T 911/61 - 2,4 Liter für 911 - USA vorbereitet für Sportomatic 911/62 - 2,4 Liter für 911 E vorbereitet für Sportomatic 911/63 - 2,4 Liter für 911 S vorbereitet für Sportomatic 911/67 - 2,4 Liter für 911 T vorbereitet für Sportomatic 911/70 - Rennmotor mit 2494 ccm für 911 S 911/72 - Rennmotor mit 2,8 Liter für 911 S / Carrera RSR 911/73 - Rennmotor mit 2466 ccm für 911 S 911/74 - Rennmotor mit 3,0 Liter für Carrera RSR 911/75 - Rennmotor mit 3,0 Liter für Carrera RSR mit geändertem Vergaser 911/76 - Turbomotor mit 2,1 Liter für Carrera RSR 911/77 - Motor mit 3,0 Liter für Carrera RS 911/81 - 2,7 Liter für 911 911/82 - 2,7 Liter für 911 S - USA 911/83 - 2,7 Liter für Carrera RS 911/84 - 2,7 Liter für 911 S - Kalifornien 911/86 - 2,7 Liter für 911 vorbereitet für Sportomatic 911/89 - 2,7 Liter für 911 S - USA mit Sportomatic 911/91 - 2,4 Liter mit K-Jetronic (911 T - USA) 911/92 - 2,7 Liter für 911 mit K-Jetronic 911/93 - 2,7 Liter für 911 S 911/96 - 2,4 Liter mit K-Jetronic (911 T - USA) - Sportomatic 911/97 - 2,7 Liter für 911 mit K-Jetronic - Sportomatic 911/98 - 2,7 Liter für 911 S - Sportomatic 911 E - Einspritzmodell 911 L - Ausführung der USA 911 R - Leichtbau-Wettbewerbsausführung 911 S - Hochleistungsversion des 911 Basis 911 T - Sparausführung des 911 |
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Join Date: Feb 2005
Location: California
Posts: 724
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It should be a type 911 transmission. It's a magnesium 901 with a different
clutch mechanism to take a 225mm clutch. andy |
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Navin Johnson
Join Date: Mar 2002
Location: Wantagh, NY
Posts: 8,804
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And I am talking about transmission...
this is from the little spec book ![]() Note that 1970-1971 transmissions are type 911 ![]()
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Join Date: Feb 2008
Location: Bluffton SC
Posts: 329
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70 trans
i have one if you are interested
call eric 843 298-9677 hilton head sc |
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Join Date: Jan 2007
Location: Baltimore
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Are the 911's any stronger than the 901's ?
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Join Date: Dec 2003
Location: Arapahoe County, Colorado, USA
Posts: 9,032
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Generally speaking – yes.
The differential is the most significant. The 901 differential started with the 904 and the earliest 911s. It was properly sized for a 2-liter but no margin of safety. The differential in the type 911 transmission is the same as the 915 and 930. The ZF LSD that is used in the type 911 uses 917 lamina. Needless to say, this is a very robust differential compared to the 901. Almost everything in the type 911 is the same as the type 901 with a few small exceptions. The 1st gear is widened by 0.6 mm and 2nd gear by 0.8 mm. Both the later 901s and almost all 911s suffer from the ‘simplified differential’. This is the method of retaining the differential gear shaft. This is an easy update using 914 or 915 parts. The ’67 and earlier type 901 had a ‘non-reinforced’ input shaft with smaller 12 mm threads. In ’68 the input shaft threads were ‘reinforced’ to 14 mm. The type 911 has the reinforced version. A type 911 has the clutch pivot located for the 225 mm, pull-type clutch. The cast boss for the pivot is designed where it can be machined to accept the pivot for the 901 215 mm push-type clutch. There is not provision on a type 901 casting to convert it to the later 225 mm clutch. There are two versions (undocumented) of the type 911 main casting. You can identify the difference by the location of the transmission number and the type number. The later (‘reinforced’) case has a rectangular boss cast below the differential for the numbers. The earlier version has the numbers stamped on the rib. There is always discussion about if the aluminum 901 is stronger casting than the type 911 magnesium castings. My experience is yes, the magnesium casting is just as strong as the earlier 901. The advantage it is lighter weight. If you are using a type 911 at the limit of its capacity, there are a few aftermarket improvements. Both the intermediate plate and differential side cover are available as stronger aluminum replacements. You can install thread inserts in the casting. For serious racing an electric oil pump, filter and cooler are necessary and will extend the life of the parts. Most agree that a 2.8 is about as large an engine for a type 911. There are a number surviving 3.0 and larger. I have a type 911 in my 914-6 street hotrod 2.8S and in my 914-6 SCCA GT2 racer. These have been surviving just fine since the ‘70s. Best, Grady
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ANSWER PRICE LIST (as seen in someone's shop) Answers - - - - - - - - - - - - - - - - $0.75 Answers (requiring thought) - - - - $1.25 Answers (correct) - - - - - - - - - - $12.50 |
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